Hoe zetten we het onderwijs in om kinderen écht gelijkere kansen te geven als hun vertrekpunt ongelijk is? Marjolein Ploegman denkt dat ‘tijd’ hiervoor essentieel is. Zo essentieel dat ze er de wet omtrent onderwijstijden voor overtreedt. Ze zette zelfstandig De School op, die haar deuren opende in augustus 2008.
In het eerste deel van het drieluik over haar initiatief gaan we in op de visie van deze bijzondere school.
Hoe zet je jouw initiatief door, wanneer alles en iedereen je tegen lijkt te werken? In het tweede deel van dit drieluik zien we hoe Marjolein Ploegman 'De School' opzette.
Wat doe je als jouw initiatief blijkt te werken, het concept succesvol is, maar het niet genoeg blijkt te zijn? In het laatste deel van dit drieluik is te zien hoe het grotere systeem het in standhouden van de School bijna onmogelijk lijkt te maken.
'Op zoek naar een unieke oplossing voor een uniek vraagstuk? Laten we elkaar ontmoeten. Met een kop thee, tijdens een wandeling of online'.